Veel gestelde vragen

+ Kunt u monstertjes of producten opsturen als prijs of voor mijn blog?

We hopen dat u er begrip voor heeft dat er dagelijks vele verzoeken om monstermateriaal, reviewproducten voor blogs en prijzen voor loterijen en dergelijk binnenkomen en dat het onmogelijk is deze allemaal te honoreren.

Ook de dagelijkse stroom aanvragen om gratis producten tbv een blog is zo enorm hoog dat we dat niet kunnen doen. Wij moeten die producten namelijk gewoon inkopen en versturen kost ook gemiddeld € 7,- dus die kosten zijn erg hoog. Omdat we het natuurlijk wel leuk vinden als onze producten genoemd worden in een blog, hebben we voor serieuze bloggers wel de mogelijkheid om een product, uiteindelijk,  gratis te testen. Stuur een verzoek, mét werkende link, naar info@cosmetics.nl en vertel welk product je graag zou willen testen. Wij noemen, na beoordeling van de blog, de speciale bloggersprijs van het gewenste product en sturen dat, na betaling van de inkoop-en verzendkosten, op. We maken dan ook een kortingscode aan die kan worden opgenomen in de blog zodat de lezers het betreffende product met korting kunnen aanschaffen. Op die manier is voor ons heel makkelijk te achterhalen hoeveel respons zo'n review oplevert en afhankelijk van de omzet (periode van 1 maand) krijgt de blogger dan het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk terug.

Prijzen beschikbaar stellen voor goede doelen, loterijen en dergelijke doen we uitsluitend binnen de regio Ouderkerk aan de Amstel - Amstelveen en alleen aan instellingen en verenigingen waar Studio Roschar- cosmetics.nl een binding mee heeft. Niet omdat we andere initiatieven geen warm hart toedragen maar omdat wij als klein bedrijf geen budget hebben om op grote schaal bijdragen te leveren. Wilt u als ’buur’ een aanvraag doen, stuur dan een bericht aan info@cosmetics.nl of bel met 020 496 7308

Monstermateriaal in de vorm van sachets en miniaturen is van verschillende merken beschikbaar maar moet door ons tegen betaling worden ingekocht worden en ook de verzendkosten hiervan lopen flink op. Bovendien is het, omdat wij uw huidtype niet kennen, onmogelijk om uit de enorme sortering materiaal een goede keuze te maken. Een aanvraag voor, uitsluitend, gratis monstermateriaal word dan ook niet verwerkt. Wel word met elke productbestelling gratis wat relevant monstermateriaal meegestuurd. Mocht u interesse hebben voor een specifiek monster dan kunt u dit op uw bestelformulier aangeven, indien mogelijk word dit zeker gehonoreerd. Ook is het mogelijk om van diverse lijnen proefjes tegen inkoopsprijs aan te schaffen. Kijkt u hiervoor op de desbetreffende pagina's. Indien uw bestelling als brievenbuszending verwerkt kan worden, betaald u een aangepast verzendtarief. De shopsoftware kan dit echter niet verwerken en zal u de normale verzendkosten in rekening brengen. Kies dan als betaalmethode voor 'handmatige betaling' en U ontvangt een factuur met aangepaste, lage, verzendkosten. 

We hebben  van verschillende merken diverse proefpakketten samengesteld, deze kunt u via deze site bestellen. Bent u op zoek naar iets speciaals dan stuurt u een mailtje naar info@cosmetics.nl. Wij laten u dan z.s.m. weten of wij aan uw verzoek kunnen voldoen en welke kosten  er aan verbonden zijn. Twijfelt u over uw huidtype en de juiste verzorging? Maak dan een afspraak voor een behandeling bij Studio Roschar of een schoonheidsspecialist in uw omgeving en laat uw huid deskundig beoordelen. De schoonheidspecialist kan u een passend verzorgingsadvies geven. 

Voor een geweldige “meidenavond” kunnen wij u de zeer uitgebreide proefset van Henriëtte Faroche  aanbevelen. Deze bevat de miniaturen milk, lotion en crème van alle basis en speciaallijnen. Verder bevat de set o.a. proefsachets scrub, oogcréme, handcrème en verschillende maskers. Hierbij ontvangt u ook uitgebreide productbrochure waarin alle producten en hun toepassing zijn opgenomen. Voor 11 á 12 personen is dit qua reiniging en verzorging ruim voldoende maar scrub e.d is mogelijk wat krap. We kunnen dit pakket speciaal voor een "meidenavond" gratis aanvullen met extra sachets scrub, oogcréme, handcrème e.d. Vermeld dan wel op het bestelformulier bij mededelingen "meidenavond".
Voor de kleurcosmetica leveren wij uitsluitend het zeer professionele merk Make-up Studio dat een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding kent en onder visagisten erg hoog staat aangeschreven. Hiervan is geen monstermateriaal beschikbaar. Wel zijn soms testersets beschikbaar van productlijnen die uitlopend zijn. Heeft hier interesse voor, vraag dan via een mail naar info@cosmetics.nl naar de beschikbaarheid hiervan.

+ Leveringsvoorwaarden

  Leveringsvoorwaarden

 

1.Bestellingen worden uitgevoerd zodra het totale orderbedrag op een van de rekeningen van cosmetics.nl is bijgeschreven en alle benodigde bestel- en NAW gegevens bij ons bekend zijn.

2.Zodra een bestelling wordt verzonden ontvangt u per mail een verzendbericht met pakketnummer (niet bij brievenbus- en buitenlandleveringen) zodat u via de Track & Trace functie van Post.nl de status van uw pakket kunt volgen.

3. Wanneer een artikel onverhoopt niet op voorraad is en niet binnen 5 werkdagen alsnog geleverd kan worden ontvangt u daarover bericht en een indicatie van de verwachte leverdatum.

4.Internetbestellingen zijn rechtsgeldig, dit houdt in dat u verplicht bent te betalen en cosmetics.nl om te leveren. Wel geldt bij "kopen op afstand" een wettelijke bedenktijd van 2x 14 dagen (14 dagen voor het aanmelden van uw annulering en 14 dagen voor het daadwerkelijk retourneren van een zending). Binnen deze termijn kunt u uw bestelling kosteloos en zonder opgaaf van reden annuleren. Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht stuur dan een mail naar info@cosmetics.nl. Het aankoopbedrag wordt volledig, dus inclusief de betaalde verzendkosten, binnen 14 dagen gestorneerd. Mocht u gebruik maken van uw herroepingsrecht ná het versturen van de bestelling dan zijn alleen de kosten voor de retourzending (van de onaangebroken producten in de originele verpakking) voor uw eigen rekening. Aangebroken verpakkingen kunnen niet worden teruggenomen tenzij sprake is van een ondeugdelijk product of fout van cosmetics.nl. In dat geval zijn de verzendkosten van de retourzending voor onze rekening.

5.Uw gegevens worden via een beveiligde verbinding verzonden en niet aan derden openbaar gemaakt, verkocht of voor reclamedoeleinden gebruikt tenzij u hier uitdrukkelijk toestemming voor geeft.

6.Cosmetics.nl is niet aansprakelijk voor mogelijke schade die uit het gebruik van de producten voortvloeit. U dient altijd de bijgesloten brochure of de aanwijzingen op de verpakking te lezen voordat u de producten gaat gebruiken. Indien u twijfelt of een product schade aan uw gezondheid kan toebrengen, raadpleeg dan een arts.

Nog vragen? Mail naar info@cosmetics.nl of bel 020 496 7308.
Tot slot een tip: Bij lage totaalbedragen zijn de verzendkosten relatief hoog. Het kan daarom gunstig zijn het orderbedrag te verhogen door een groter aantal te bestellen of samen met iemand anders een bestelling te doen. Vanaf € 50,- nemen wij een deel van de verzendkosten voor onze rekening (vanaf € 75,- geheel) en bovendien krijgt u bij bestellingen vanaf € 50,- ook nog extra bestelkorting!

+ Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?



Uw bestelling wordt, zodra uw betaling op ING rekening 6993212 of via Multisafepay is bijgeschreven, naar het door u opgegeven afleveradres verstuurd. U ontvangt dan van ons een e-mailbericht met een pakketnummer waarmee u op de Track & Tracepagina van Post.nl kunt nagaan wanneer uw pakket aangeboden zal worden.

Een bestelling die voor 12.00u op een werkdag betaald is gaat, mits voldoende voorradig, nog diezelfde dag de deur uit en kan een werkdag later bij u in huis zijn. Bestellingen gedaan na 12.00u gaan, meestal, een dag later de deur uit. Ook als er tijd zit tussen het doen van de bestelling en de betaling, er sprake is van weekend of feestdagen of een vertraging bij Post.nl, kan het iets langer duren. Gemiddeld heeft u uw bestelling binnen 3 werkdagen na betaling in huis.

Wanneer een door u besteld product niet (voldoende) op voorraad is, is dit doorgaans binnen enkele dagen weer leverbaar. Mocht het langer duren dan 3 werkdagen
 dan stellen wij u hiervan in kennis. U heeft dan alvast de bevestiging van uw betaling en uw pakket wordt verstuurd zodra dit compleet is. Voor artikelen waarbij een slak-icoontje is afgebeeld geldt een levertijd van 3 tot 5 werkdagen. Uiteraard ontvangt u op het moment van verzending een bericht met pakketnummer of, in geval sprake is van een brievenbuszending (zie envelop-icoon) een melding dat uw brievenbuspakje verzonden is.


Postbezorgers mogen een pakje eventueel bij buren afgeven maar behoren dan wel een bericht bij u achter te laten op welk adres uw pakket bezorgd is. Helaas gebeurt dit niet altijd. Mocht uw pakje volgens Track & Trace wel zijn afgeleverd maar niet bij u, informeer dan eerst even bij buren. Eenzelfde bericht behoort u te krijgen indien het pakje mee terug gaat naar het postkantoor zodat u het daar kunt ophalen. Meestal komt een verdwenen zending alsnog boven water maar mocht dit niet het geval zijn, neem dan svp contact met ons op; er wordt dan een opsporingsverzoek ingediend bij Post.nl. Wilt u niet dat uw pakje bij afwezigheid bij buren wordt afgeleverd, meld dit dan onder mededelingen, wij zetten dan op het adresetiket dat het uitsluitend op uw adres mag worden afgeleverd. U kunt er ook voor kiezen een ander afleveradres op te geven zoals bijvoorbeeld uw werkplek. Handig als u overdag weinig aan
wezig bent op uw woonadres.

+ Kan ik iets terugsturen?

   Retourneren

Ja, natuurlijk!

Hoewel wij ons best doen om alle bestellingen zo snel en goed mogelijk af te handelen, kan het gebeuren dat er een enkele keer iets fout gaat. Het kan zijn dat er een verkeerd artikel is geleverd, dat een product ondanks zorgvuldig inpakken toch beschadigd aankomt of dat een artikel een fabricagefout heeft. Het kan ook voorkomen dat u bijvoorbeeld per ongeluk een verkeerde kleur heeft besteld en wilt ruilen. Als u om welke reden dan ook uw bestelling wilt annuleren dan kunt u gebruik maken van uw wettelijke herroepingsrecht:   

Internetbestellingen zijn rechtsgeldig, dit houdt in dat u verplicht bent te betalen en cosmetics.nl om te leveren. Wel geldt bij "kopen op afstand" een wettelijke bedenktijd van 2x 14 dagen (14 dagen voor het aanmelden van uw annulering en 14 dagen voor het daadwerkelijk retourneren van een zending). Binnen deze termijn kunt u uw bestelling kosteloos en zonder opgaaf van reden annuleren. Dit het het herroepingsrecht.  Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht stuur dan een mail naar info@cosmetics.nl. Het aankoopbedrag wordt volledig, dus inclusief de betaalde verzendkosten, binnen 14 dagen gestorneerd. Mocht u gebruik maken van uw herroepingsrecht ná het versturen van de bestelling dan zijn alleen de kosten voor de retourzending (van de onaangebroken producten in de originele verpakking) voor uw eigen rekening. Aangebroken verpakkingen kunnen niet worden teruggenomen tenzij sprake is van een ondeugdelijk product of fout van cosmetics.nl. In dat geval zijn de verzendkosten van de retourzending voor onze rekening.

Stuur nooit zonder overleg iets terug maar neem eerst per mail (info@cosmetics.nl) of telefoon (020 496 7308) contact op. Wij geven u dan de juiste verzendgegevens. Indien het versturen voor onze rekening komt maken wij ook een verzendetiket aan dat u per mail krijgt toegezonden en uitgeprint door u op de doos geplakt kan worden.

 

+ Waarom moet ik vooruitbetalen ?


Het is sinds het ontstaan van www.cosmetics.nl, in 1996, heel lang mogelijk geweest om bestellingen te doen en ná levering te betalen. Helaas werd ook na het sturen van diverse herinneringen meer dan de helft (!) van de bestellingen niet betaald. Een groot bedrijf zet daar dan een juridische dienst of deurwaarder op maar dat is voor een kleiner bedrijf als cosmetics.nl te kostbaar. 
 

Uiteindelijk is besloten om uitsluitend na vooruitbetaling te leveren. Natuurlijk moet er van beiden kanten vertrouwen zijn maar gegevens die klanten opgeven zijn helaas niet altijd correct en ook moeilijk te controleren.  Cosmetics.nl heeft een naam hoog te houden zal zich beslist aan de afspraken houden. Bovendien is het bedrijf gemakkelijk traceerbaar; Gegevens als adres, K.v.K. nummer, leveringsvoorwaarden enz. zijn duidelijk op de website terug te vinden en te controleren.  

Als u het risico toch te groot vind kunt u onder rembours bestellen. Dit is wel duurder i.v.m. de hogere kosten die TNT voor rembourszendingen berekend. Langskomen in de praktijk en de gewenste goederen ter plekke afrekenen en meenemen kan ook,  doorgaans is alles op voorraad. Bel wel stijd eerst even (020 496 7308) om een afspraak te maken. Als er in de praktijk niemand aanwezig is of er zijn klanten onder behandeling kunt u namelijk niet terecht.

Overigens zijn ook bestellingen via internet rechtsgeldig. Dit houdt in dat Cosmetics.nl verplicht is de bestelde goederen te leveren en de besteller om voor de betaling zorg te dragen. Uiteraard is het mogelijk om een bestelling te annuleren. De wettelijke bedenktermijn voor "kopen op afstand" bedraagt 7 dagen. Binnen deze termijn kunt u zonder meer annuleren. Een eenmaal afgeleverde bestelling kunt u, zolang de producten niet zijn aangebroken, binnen een week retourneren. Neem vóór het eventueel retourzenden wel altijd eerst contact op!

Wanneer u er bij het bestellen voor kiest om zelf een overschrijvingsopdracht aan te maken en uw betaling is na vier dagen nog niet binnengekomen, ontvangt u een herinnering per mail. U heeft dan nog drie dagen om te betalen of te annuleren.

+ Wat zijn de verzendkosten en wanneer krijg ik korting?

 
Korting en handling & verzendkosten worden als volgt berekend:

totaalbedrag

korting

handling & verzendkosten
Nederland

handling &
verzendkosten België, Deutschland,Luxembourg

handling & verzendkosten
rest van de wereld

< € 50,-

-

€ 7,95

€ 16,95

€ 32,95

≥ € 50,-

3%

€ 5,95

€ 12,95

€ 28,95

≥ € 75,-

5%

€ 3,95

€ 8,95

€ 24,95

≥ € 100,-

7%

-

5,95

€ 20,95

≥ € 125,-

10%

-

-

€ 16,95

+ Waarom toch de volledige verzendkosten betalen bij een kleine bestelling?

Waar bestaan die verzend & handling kosten uit?

De verzendkosten zijn gelijk aan de kosten die Post.nl in rekening brengt voor pakketpost. Of dit nu een groot of klein pakket is, met een hoge of lage waarde, zodra een zending niet door de brievenbus kan rekent Post.nl voor pakketpost binnen Nederland  € 6,75. Voor pakketten zwaarder dan 10kg en voor zendingen naar het buitenland liggen de tarieven hoger. Natuurlijk zouden ook wij graag zien dat dit voordeliger kan maar zo liggen helaas de tarieven en die van andere pakketdiensten zoals UPS en DPD zijn vaak nog veel hoger, Post.nl is dan ook vaak de voordeligste keuze bij aan huis bezorgen. Ophalen bij een Kialapunt is voordeliger maar het nadeel is niet alleen dat het netwerk iets minder groot is waardoor er misschien geen dicht in uw buurt is, ook heeft Kiala , in tegenstelling tot PostNl geen garantie dat het binnen 48 (werkdagen) bezorgd wordt. een zending via Kiala kan daarom wat langer op zich laten wachten.

De handlingkosten zijn kosten die los staan van het product maar wel gemaakt worden wanneer een pakket moet worden verzonden. Het gaat hierbij om kosten voor de verpakking (omdozen, luchtenveloppen, vulmateriaal etc.), de tijd die nodig is voor het samenstellen en verzendklaar maken van de bestelling en het maken van een factuur. Dit materiaal en de tijd die nodig is om e.e.a. uit te voeren kosten uiteraard ook geld maar kunnen niet in de prijs van de producten worden verrekend want ze zijn niet van toepassing wanneer iemand iets koopt bij een bezoek aan de praktijk.

Waarom verzenden andere/grote bedrijven wel gratis?

Dat doen ze niet! Dat kan zo lijken maar omdat het verzenden van pakketten nu eenmaal niet gratis is berekenen álle leveranciers verpakking- en verzendkosten, óók als ze dat niet apart vermelden! Een bedrijf dat namelijk uitsluitend per post levert, denk aan bijvoorbeeld Wehkamp of Bol, verwerkt deze kosten namelijk in hun prijs. Vanwege hun enorme omzetten kunnen ze wel goedkoop inkopen en prijsafspraken met besteldiensten maken. Soms houden ze het verzenden in eigen beheer waardoor ze kunnen doen voorkomen alsof ze gratis verzenden terwijl die kosten natuurlijk gewoon in de verkoopprijs zijn opgenomen.

Omdat cosmetics.nl de webwinkel is van een instituut dat daarnaast ook een vestiging heeft waar de producten direct kunnen worden aangeschaft, vinden wij het niet eerlijk om verzend & handlingkosten in onze verkoopprijs te verwerken, bij aanschaf in onze winkel zijn die kosten er immers niet.

Kan het niet voor minder?

Ja maar daarbij zijn twee factoren van invloed:

1. het bestelbedrag: Bij totaalbedragen vanaf € 50,- wordt er niet alleen korting berekend over de productprijzen maar nemen wij ook een deel van de verzendkosten voor onze rekening. Bij hogere orderbedragen zijn ze zelfs helemaal voor onze rekening.  Het kan daarom soms voordeliger zijn voor een klein bedrag extra te bestellen, voor een iets grotere hoeveelheid te kiezen (onaangebroken verpakkingen zijn zoals wettelijk voorgeschreven minimaal drie jaar houdbaar) of samen met iemand een bestelling te doen. In elk geval iets om rekening mee te houden.

2. het formaat van de artikelen: Zoals hierboven uitgelegd berekent een besteldienst, ónafhankelijk van de waarde, het volle pakkettarief zodra een pakje niet door de brievenbus kan. Nu leveren we ook artikelen die wél door de brievenbus passen maar helaas is de winkelsoftware niet in staat om te zien of aan het eind van een order alles klein genoeg is om in een brievenbusdoosje te passen. Er wordt dan ook altijd het, voor die ordergrootte geldende, verzendtarief berekend. Artikelen die als brievenbuspost kunnen worden verstuurd zijn herkenbaar door het erbij geplaatste envelop-icoontje. U wordt in dat geval aangeraden om voor een handmatige overschrijving te kiezen zodat u het aangepaste, verlaagde tarief betaald.  

 

De verzend & handlingkosten die bij een bestelling automatisch worden berekend al naar gelang het bestelbedrag en het afleveradres. U herkent artikelen die als brievenbuspakje verzonden kunnen worden aan dit icoon:

  

 

+ Kan ik als particulier ook bestellen?


Ja, de webwinkel is juist bedoeld voor particuliere consumenten! Bij het bestelformulier staat wel een mogelijkheid om een bedrijfsnaam in te vullen maar verplicht is dit dus beslist niet!

Cosmetics.nl levert aan particulieren en is depositaire van o.a. Laneche, JPR, Henriëtte Faroche, Courtin Tea Tree Oil, Tyro, Make-up Studio, Creative, China Glaze en Kersepitje en levert deze producten aan particuliere consumenten. Ook hebben wij allerhande accessoires zoals make-uppenselen, sponsjes, pincetten e.d.. Daarnaast hebben we een uitgebreid assortiment etherische- en massageolieën, kersepitkussentjes en vele EHBO en sportverzorgingsartieklen.  Verwante artikelen die niet op de site staan kunnen wij u mogelijk toch leveren, neem bij vragen even telefonisch (020 496 7308) of per e-mail (info@cosmetics.nl) contact op.

Voor (aankomende) schoonheidsspecialisten en pedicures geldt dat zij bij veel leveranciers pas producten kunnen bestellen als er een starterspakket wordt aangeschaft en daarna regelmatig bestellingen doen. Ook is voor het direct bij groothandels bestellen een Kamer van Koophandel inschrijving vereist. Wanneer u nog niet zover bent maar wel bepaalde artikelen nodig heeft, kunt u contact opnemen want voor starters hebben wij wel mogelijkheden om tegen gereduceerd tarief te bestellen.

+ Privacy: Moet ik mij registreren en wat doet u met mijn gegevens?

   Privacy

Een bestelling moet natuurlijk bij de juiste persoon terechtkomen dus is het noodzakelijk dat u op het bestelformulier de juiste naam en adresgegevens invult. We vragen een telefoonnummer omdat de telefoon nog altijd de snelste manier is om bij vragen contact op te nemen. Ook een mailadres is noodzakelijk, zonder kunnen we u immers niet informeren over verzending en pakketnummer en kan ook uw bestelbevestiging niet verstuurd worden. 

Het aanmaken van een account is niet verplicht maar wel erg handig, zeker indien u vaker besteld. U hoeft dan niet iedere keer al uw gegevens in te vullen. Tevens kunt u uw eerdere orders inzien, een favorietenlijstje aanmaken en zijn er voor accounthouders soms extra aanbiedingen of kortingen. 

Of u nu een account aanmaakt of niet, uw gegevens zijn veilig en zullen nooit aan derden ter beschiking worden gesteld, ook niet tegen betaling. Bij het aanmaken van een account worden uw inloggegevens versleutelt opgeslagen, waardoor het voor iedereen (ook hackers) onmogelijk is om deze te lezen of te kopiëren. 

+ Is deze site wel te vertrouwen?



Cosmetics.nl heeft een naam hoog te houden zal zich beslist aan de afspraken houden. Bovendien is het bedrijf gemakkelijk traceerbaar;
gegevens als adres, K.v.K.-nummer*, leveringsvoorwaarden enz. zijn duidelijk op de website terug te vinden en te controleren. Cosmetics.nl houdt zich aan de voorwaarden en de gedragscode voor webwinkels en de aanvraag voor keurmerken van diverse instellingen loopt. Zie hierover ook onze FAQ onder het kopje Keurmerk

Op servicegebied is cosmetics.nl vooruitstrevend: we zullen altijd ons best doen uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden en eventuele vragen snel te beantwoorden. Wanneer een artikel niet voorradig is ontvangt u hierover bericht met een indicatie van de verwachtte leverdatum. Mocht een artikel onverhoopt niet meer leverbaar zijn dan wordt in overleg naar een alternatief gezocht of wordt het teveel betaalde bedrag retour gestort. Cosmetics.nl staat voor de kwaliteit van haar producten en geeft de garantie dat deze naar behoren kunnen worden gebruikt.


Ook retourneren en geld retour krijgen is geen probleem.
Kijk hier voor de voorwaarden.

Betalingen worden via het veilige Ideal of Multisafepay verwerkt of u kiest voor het zelf aanmaken van een betalingsopdracht. 

 

Vind u vooruitbetalen toch eng? Uw bestelling afhalen mag ook. (afstanden: Amsterdam 10 km, Haarlem 25 km, Utrecht 35 km)  Het is wel verstandig om van te voren even te bellen (020 496 7308) om zeker te weten dat de gewenste artikelen inderdaaad op voorraad zijn én om een afspraak te maken. De winkel/praktijk wordt namelijk beperkt bemand en wanneer niemand afwezig is of er is een klant in de praktijk dan kunt u niet terecht.  Onder rembours bestellen is ook een optie, U betaalt dan bij levering aan de postbode. Omdat dit een dure vorm van verzenden is betaalt u, ongeacht het bestelbedrag altijd € 15,95 aan verzend & handlingkosten.

Bij uw bestelling moet u uw NAW gegevens opgeven, anders weten wij niet waar wij uw pakje en eventuele communicatie heen moeten sturen. Deze gegevens zijn veilig en zullen nooit aan derden ter beschiking worden gesteld ( zie ook onder het kopje privacy). Ook als u een account aanmaakt, zijn uw inloggegevens veilig want deze worden versleutelt opgeslagen, waardoor het voor iedereen (ook hackers) onmogelijk is om deze te lezen of te kopiëren. 


*

 Het KvK nummer dat op de site staat vermeld is correct maar staat niet op naam van 

www.cosmetics.nl . Bij de start van ons bedrijf in 1996 was internet namelijk nog helemaal niet gangbaar dus is de inschrijving gedaan op naam van de salonnaam t.w. Studio Roschar. Toen een paar jaar later de website werd gelanceerd is voor dat onderdeel de naam cosmetics.nl gekozen. De sitenaam valt dus onder de oorspronkelijke bedrijfsnaam en is dus onderdeel van Studio Roschar en daarvoor hoefde de KvK inschrijving niet te worden aangepast. Zoals u in de KvK gegevens zult zien zijn de oorspronkelijke bedrijfsnaam, de eigenaarsnaam maar ook het vestigingsadres nooit veranderd en gelijk aan die op de site vermeld staan. Indien u het desondanks niet vertrouwd bent u uiteraard ook altijd welkom om (ivm kleine praktijk op afspraak) langs te komen om producten ter plekke aan te schaffen en/of persoonlijk advies te vragen. 

+ Welke crème kan ik het beste gebruiken? En welke milk & lotion?

Crème

In de top drie van invloedrijke factoren op de huidcondititie staat met stip op 1 de erfelijkheidsfactor en daar is helaas geen invloed op uit te oefenen. Op 2 staat een factor die juist heel beïnvloedbaar is namelijk levenswijze: tegen een zittend en stressvol bestaan met weinig slaap, slechte voeding maar wel nicotine, alcohol en veel zon, kan geen crème op, al is die nog zo goed. Zorg dus voor voldoende slaap, een goede conditie (belangrijk voor het vaatstelsel) gezonde voeding, voldoende vochtinname, vermijd nicotine, alcohol en andere gifstoffen, wees matig met UV straling etc. Een goede crème is de prima 3e in de lijst want het gebruik ervan kan absoluut bijdragen aan de vertraging van het verouderingsproces; het zorgt ervoor dat er voldoende werkstoffen zijn om allerlei regeneratieprocessen te ondersteunen en bied bescherming tegen invloeden van buitenaf zoals zon, wind en vervuiling. Bedenk wel dat de mogelijkheden om met een créme huidveroudering tegen te gaan, of de huid zelfs te verjongen, door fabrikanten nogal wordt overdreven. Toch is het gebruik van crème beslist aan te raden; de huid wordt dan beter beschermd tegen kou, uitdroging en vuil, natuurlijke regeneratieprocessen worden ondersteund en de huid voelt prettiger aan.

Welke crème de beste keus is hangt af van de huidconditie: waar heeft uw huid behoefte aan? Vochtgehalte, talgklierfunctie (talg is de natuurlijk dagcrème) elasticiteit, huidspanning, doorbloeding etc. zijn daarbij eikpunten. Er is niet echt een leeftijdsgrens aan te geven voor het gebruik van een crème voor de rijpere huid. Doorgaans gaat men zo rond het 40ste levensjaar over op een wat rijkere crème omdat dan de huid de eerste echte lijntjes e.d. begint te vertonen maar ook iemand van 30 kan behoefte hebben aan extra voeding terwijl er ook geluksvogels zijn die tot op hoge leeftijd een prachtige huid hebben zonder daar iets bijzonders voor te doen of te laten. Oogcrème is een aanrader vanaf ongeveer het 25e levensjaar. Naast huidtype zijn leeftijd, genen en levensstijl maar ook externe factoren zoals uv-straling, airco, droge lucht door centrale verwarming etc. van invloed bij de keuze van een geschikte gezichtscrème. Verder is ook belangrijk dat de gebruiker de crème fijn vind aanvoelen, ruiken en smeren. Tot slot kan ook de prijs van invloed zijn op de keuze. 

Kortom; het is niet zo gemakkelijk temeer daar veel mensen zomers aan iets anders behoefte hebben dan ’s winters en omdat de huid overdag vooral behoefte heeft aan bescherming terwijl in rust juist de regeneratieprocessen ondersteund moeten worden, kan ook het gebruik van de ene crème voor ‘s nachts en een andere voor overdag, een overweging zijn. Overigens zijn de meeste crème’s tegenwoordig 24h zodat aan beide behoeften voldaan kan worden. Voor elke huid zijn er doorgaans, ook binnen één merk, meerdere mogelijkheden. Of een crème een UV filter bevat staat lang niet altijd op de verpakking. Dat mag namelijk alleen als er een uitgebreid scala aan proeven is doorlopen en dat is een erg dure kwestie maar u kunt er van uitgaan dat vrijwel elke crème een factor 6 bevat. Is er behoefte aan een hogere factor dan zijn speciale sunblocks voor het gezicht verkrijgbaar (zie bijv. de SPF 20 en 50 van Soleil Intensif)

Een online test als hulpmiddel bij het kiezen is in de maak maar voorlopig nog niet beschikbaar. Om u toch te kunnen helpen bij het kiezen van de juiste crème kunt u een proefpakketje bestellen. U betaalt hiervoor alleen de verzendkosten. Die zijn voor kleine bestellingen standaard € 7,95 maar omdat het proefpakketje door de brievenbus past ontvangt u bij verzending een kortingscode waarmee u op uw volgende bestelling € 3,- korting krijgt.

Milk & Lotion

Met een crème kan de huid beschermt worden maar make-up en natuurllijk vervuiling als talg en zweet maar ook vuil en stof uit de lucht verontreinigen deze. Daarom is het belangrijk de huid hiervan dagelijks goed te ontdoen. 's Morgens als er zeer weinig vuil op de huid zit kan worden volstaan met een milde washgel (
Tyro,Henriette Faroche,Courtin, JPR men). 's Avonds is er vaak meer te reinigen; make-up, stof en vettig vuil zoals luchtverontreiniging laten zich met een washgel niet voldoende verwijderen en dan is het gebruik van een milk en lotion aan te raden. Een milk heeft altijd een basis van minerale olieën zodat vettigheid wel goed wordt opgelost maar de vervuilde milk niet de huid in kan dringen (wat natuurlijk olieën wel kunnen).

Om na het afspoelen het laatste milkfilmpje te verwijderen en de natuurlijke zuurgraad van de huid te herstellen gebruikt u lotion. Lotion is dus niet bedoeld als reinigingsmiddel voor bijv. make-up want deze lost niet voldoende op. Een schoonheisspecialistentip voor het gebruik van lotion: bevochtig een wattenpad licht met wat water, druk dit water er weer uit en splits de wattenpad in twee laagjes. Breng een beetje lotion aan op beide helften, leg een bevochtigde wattenpad op de toppen van beide middelvingers en klem deze vast met de wijs-en ringvinger. en reinig hiermee met strijkingen vanuit het midden van het gezicht naar buiten . U doet zo veel langer met wattenpads en lotion en heeft tegelijkertijd een beter contact tussen huid en vingers.

Er zijn vele verschillende milk en lotions te verkrijgen, aangepast op het huidtype maar ook soorten die geschikt zijn voor elke huid. Voor op vakantie zijn reissetjes
verkrijgbaar. Voor wie wel make-up gebruikt maar milk en lotion te veel werk vind heeft Tyro een 3-in 1 versie
 (milk-lotion en oogmake-upremover in 1), ook erg handig voor op reis!

Oogmake-up remover

Mascara is, zeker als het een waterproofversie betreft, vaak lastig te verwijderen. Omdat hard poetsen niet alleen heel slecht is voor de tere huid rondom de ogen maar daarbij ook wimpers kunnen afbreken, is speciale oogmake-up remover aan te raden. Gebruik ook hiervoor weer een gesplitst watje op de middelvingertoppen. Als u de remover kort laat inwerken op  de mascara kan deze vervolgens gemakkelijk met een rollende beweging naar beneden van de wimpers worden geveegd.

+ Heeft u documentatiemateriaal voor mijn werkstuk?


Hiervoor geld hetzelfde als voor monstertjes. Documentatiemateriaal moet cosmetics.nl tegen betaling inkopen en versturen doet TNT ook niet voor niets. Bovendien staat op deze site véél meer informatie dan er in folders of brochures beschikbaar is en is de site helemaal up-to-date.

Omdat op onze teksten copyright rust,  is het letterlijk overnemen van teksten niet toegestaan maar de informatie mag u natuurlijk wel verwerken in uw werkstuk. Wilt u een tekstgedeelte toch letterlijk overnemen dan kunt u even contact opnemen. We kunnen u onder bepaalde voorwaarden de gevraagde tekst digitaal beschikbaar stellen maar cosmetics.nl dient dan wel in de bronvermelding opgenomen te worden.

+ Ik wil voor mijzelf beginnen, hebben jullie advies ?


In elk geval veel succes met je loopbaan in dit mooie vak!

Ten eerste welkom in dit leuke vak! Het is als starter erg belangrijk om je  goed te laten informeren over mogelijkheden, prijzen, startpakketten, minimale afnames, bijscholingen e.d. Meestal krijg je via de opleiding of na afloop van de examens wel informatie en monstertjes van verschillende fabrikanten. Het is belangrijk dat je uiteindelijk iets kiest waar jij je goed bij voelt en dat aansluit bij de wensen van je toekomstige klanten.

 

Oriënteer je daarom goed en ga zeker naar Beautybeurs voor de schoonheidsbranche die jaarlijks in april en september in de jaarbeurs in Utrecht gehouden wordt. Mogelijk krijg je via je opleidingsinstituut reductiekaarten. Allerlei merken zijn daar vertegenwoordigd zodat je goed kunt vergelijken.

Kijk niet alleen naar assortiment, het uiterlijk van de verpakkingen en de prijzen maar ook naar de inhoudsmaten en, niet onbelangrijk, de minimale bestellingen die je moet doen. Sommige merken stellen ook eisen aan de vestigingslocatie. Verder is het fijn als je leverancier ondersteuning geeft; je op de hoogte houdt van nieuwe ontwikkelingen en bijvoorbeeld bijscholingen etc. kan verzorgen. Soms is het handig om meer dan één merk te kiezen, bijvoorbeeld een voordelig en een luxer merk. Of een basismerk en iets voor probleemhuiden. Ook als je ook pedicure of nagelstyling gaat doen kies je daar een passend merk voor. Hoewel kiezen voor verschillende leveranciers voordelen kan hebben kan één grotere, die meerdere merken en/of een groot assortiment levert, zeker voor een starter, handig zijn om de kosten voor verzendingen beperkt te houden. Alles komt immers bij 1 leverancier vandaan en soms zijn kortingen te bedingen bij een zekere jaarafname. 

Denk eraan dat je bij veel leveranciers pas producten kunt kopen als je een inschrijving van de KvK hebt, een installatiepakket afneemt en regelmatig (minimale) bestellingen doet. Wil je, voorlopig, zonder KvK nummer starten of kleinere hoeveelheden bestellen dan ben je natuurlijk van harte welkom om dat via deze site te doen. Wij kunnen starters, na overleg, een korting geven op de prijzen van alle op de website voorkomende artikelen.  
 

+ Welke keurmerken hebben jullie?

Cosmetics.nl heeft het Webwinkelkeur, zie ook de banner rechtsbovenaan.  Dit is een kwalitieitskeurmerk dat alleen aan betrouwbare sites wordt toegekend.  

 

Bedenk overigns wel dat een keurmerk niet zaligmakend is!  Iedereen kan een keurmerk 'bedenken' en voor sommige algemeen bekende keurmerken moet een webshophouder soms honderden*(!) euro's per jaar betalen. Dat is dé reden dat u het thuiswinkel waarborglogo niet op deze site zult aantreffen, cosmetics.nl is namelijk een klein bedrijf dat zich een dergelijke hoge uitgave niet kan veroorloven. 

 

Let bij internetaankopen daarom vooral ook op 'uw gevoel' en ga na of gegevens als een telefoonnummer, bezoek-en mailadres, KvK inschrijfnummer, BTW nummer etc. bekend zijn en trek deze bij twijfel na. Van Studio Roschar - cosmetics.nl kunt u deze gegevens hier vinden en u bent van harte welkom om (op afspraak) een kijkje te komen nemen en/of telefonisch persoonlijk productadvies te vragen. Wij zijn u graag van dienst!




+ Help, mijn kortingscode doet het niet!

 
Heeft u het volgende gadaan/gecontroleerd?

- Is de code al/nog geldig?
De meeste kortingscodes hebben namelijk een beperkte geldigheidsduur, u kunt deze vinden in het bericht waarmee de code u toegezonden is.

- Heeft u na het invoeren op 'controleer code' geklikt?
De code wordt namelijk pas verrekend als u dit aanklikt. Dit is helaas iets dat het system vereist. Gaat u naar de volgende pagina zonder te controleren dan wordt de code niet verwerkt.

Helpen deze tips niet, neem dan contact op per mail: info@cosmetics.nl of bel 020 496 7308

+ Ik heb een klacht, wat nu?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken middels het zo uitgebreid mogelijk invullen van onderstaand formulier of door te mailen naar info@cosmetics.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op en probren de klacht zo geod mogelijk op te lossen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.